Sep 24 2011

De grote test

Published by under Geen categorie

De grote test!      Ja lieve mensen, jullie zullen wel denken wat voor een test? Nee geen relatie test zoals vele van jullie misschien denken (alhoewel…) Deze test gaat over 2 dagen hiken, we hebben onze wandelschoenen uitgetest. Maar eerst terug naar waar we geëindigd zijn; Magnetic Island. Het zonnetje scheen wederom  heerlijk en na de overtocht met de Ferry besloten we eerst een mooie wandeling te maken van baai naar baai. Onderweg waren we druk met koala’s zoeken want Magnetic Island staat bekend om z’n vele wilde koala’s (hè (schoon) heit). Helaas voor ons waren de koala’s die dag verstoppertje aan het spelen. De middag op het strand en de vele wallabies maakte de dag dat we toch nog deze dieren konden afstrepen van ons lijstje. De dag erna besloten we naar Airlie beach te rijden, de gateway naar de whitsundays. Onze camper doet het trouwens prima en we redden het nog steeds goed met elkaar op die kleine vierkante meters ;) Waar we ons de eerste dag in Airlie beach hadden voorgenomen rustig te orienteren op een zeiltripje liep dit even wat soepeler en sneller dan dat we ons voormogelijk konden houden. Om half 11 begon het informatie inwinnen en luttele momenten later (half 2) voeren we al met een kleine catamaran op zee, 2 crew en 11 passagiers allemaal Europees maar zeer divers. Dit overigens tegen een fijne last minute prijs. Het weer was werkelijk fantastisch en de eerste middag voeren we gelijk flink door want captain Duncan wilde de volgende morgen voor de massa op White Heaven Beach aankomen. En White Heaven Beach doet zijn naam eer aan; het duidelijkste zijn de foto’s -wit strand, helder water omgeven door felgroene begroeiing en het zonnetje dat heerlijk je huid verwarmd (en dat al om half 8 ‘s ochtends) GENIETEN!! Na 3,5 uur op het strand te hadden doorgebracht gingen we terug naar de boot om vervolgens even te zeilen en daarna te gaan snorkelen bij het koraal. Alles stond die dag in het teken van de ‘optimale ervaring’ want als je het koud had was er een hot tub op het dek of kon je het koraal bekijken vanuit een doorzichtige kajak! Ook kon je stand up boarden (een surfplank waarop je staat en met 1 peddel peddelt). Het was echt perfect. De volgende ochtend konden we nogmaals snorkelen waarna we weer terug zeilden richting haven (boehoe) maar er stond nog iets speciaals te wachten. Waar we op de heenweg al dolfijnen hadden gezien van ver weg, toonde zich nu een walvis zo’n 300 m van de boot! Een slag met z’n vin op’t water gaf een flinke plons waarna de walvis weer lekker onder dook… ‘s avonds hebben nog we met 2 Ierse meiden in een pub  naar de wk rugby wedstrijd Australië vs Ierland gekeken, waarna we helemaal uitgeput waren en heerlijk konden na dromen over deze geweldige ervaring. De volgende dag verlieten we Airlie beach en reden we naar Eungella National Park. Een fraai landschap een valei met aan beide kanten bergen, totdat we zelf tegen een berg aanreden. De klim met hellingen van 10-15% deed ons busje even op de proef stellen. Boven hadden we natuurlijk een schitterend uitzicht en maakten we nog een wandeling. We sloten de dag af in Eton, niks meer dan een klein dorp maar waar wij wel mooi voor niks en helemaal alleen op een rest area de nacht konden doorbrengen (oké soms ook wel een beetje spannend). De volgende dag de hele dag gereden, echte outback. Kilometers lange rechte wegen, uitgedroogde grasvelden waar soms een koe of paard nog het laatste groen probeerde te vinden. Het landschap waar veel mijnen te vinden zijn werd langzaam wat landelijker en graanvelden reikten zover je kon kijken. Tegen de avond kwamen we aan in Carnarvon National park waar de lange unsealed road niet echt top was voor onze banden. Al snel zagen we een paar kangaroes, dit is best bijzonder want de meeste touristen zien ze alleen maar dood langs de kant van de weg of in een dierentuin. De volgende ochtend begon met veel geluk want door een 2 weekse schoolvakantie was de 10 dollar camping al meer dan 4weken van te voren volgeboekt. Toch besloten we nog even lief te vragen of er toch niet een plekje vrij was en ja hoor.. Er was net iemand onverwachts betrokken – lucky us! Daarna begonnen we aan de grote hike door de kloof. Verschillende keren moesten we de rivier oversteken waarna alles steeds wat smaller werd. Ondertussen konden we verschillende zij paden nemen naar andere kloven, aboriginal tekeningen of een amfitheater (ronde ruimte tussen de rotsen met mos begroeid). Bij dat laatste zagen we nog een dikke dikke bruine slang want ons weer even deed beseffen dat we in Australië liepen en niet in het Kuinre bos ;) Na wel 20 km in de benen (heuvel op en af en dat bij 31 graden) genoten we op de camping van een koude douche, de kangaroes die echt om ons heen sprongen en een rood wijntje! De volgende ochtend zijn we zelfs naar de top van Carnarvon Gorge (kloof) gelopen wat lekker steil was en we onze benen weer lekker trainden. Na dit geweldige uitzicht en 15 km verder settelden we ons in de auto om weer richting kust te trekken…In de komende dagen willen we wat surflessen nemen en zien we het wel! Hopelijk gaat daar ook alles goed met jullie en laat de ‘echte’ herfst nog even op zich wachten. Lieve groetjes van ons, Hans en Minke

P.’s foto’s op www.mijnalbum.nl/album=LRAUDTAE

4 responses so far

4 Responses to “De grote test”

1.   Elseon 26 Sep 2011 at 11:11

X!

2.   Atsje Hoekstraon 25 Sep 2011 at 16:03

Hey Hans en Minke,
    Gelukkig heeft de zon dit weekend ook ons landje nog even bezocht!
    Lopen, surfen, zeilen, walvissen, kloven etc. : geweldig mooie belevenissen. En dan te bedenken dat er w.s. ook nog wel wat zal volgen!!!
    Groetjes, heit en mem

3.   Mariskaon 24 Sep 2011 at 10:11

Klinkt goed en ziet er geweldig uit! Respect overigens voor het hiken en wandelen; Jorien en ik vermeden dat altijd vakkundig :) Lekker doorgaan met genieten!
    x Mariska

4.   Annelies Langedijkon 24 Sep 2011 at 09:13

He Hans en Minke. Lisanne belde vanmorgen al om half 8 om te zeggen dat er mail was. Heerlijk weer wat te horen. Daar kom ik graag mijn bed voor uit! Wat een heerlijke tijd hebben jullie. Het lijkt al zo lang en jullie genieten nog steeds volop. Wat een mooie foto’s en wat een zalig weertje. Heerlijk op zo’n strak wit zandstrand met prachtige luchten en heerlijk water. Jaloers! Wij zetten ‘s avonds de verwarming weer aan!! Jullie wandelen en klimmen ook heel wat af. Valt nog mee dat je maar 1 slang tegenkomt!! Maar wat een uitzichten. Groetjes en dikke smak xx

Trackback URI | Comments RSS

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment