Sep 01 2011

The Hong Kong way of life..

Published by under Geen categorie

Goedemorgen allemaal..

Na een aantal dagen Hong Kong wordt het wel eens tijd voor een korte update.. Maandag morgen na een kleine vertraging kwamen we aan in de hitte van de stad. Met 35 graden, rugzak en spijkerbroek was het aardig zwoegen om het juiste huis te vinden. Drijfnat kwamen we aan maar ons logeeradres deed alle zweetdruppels vergaan :p. ’S Middags gelijk de stad in gegaan om ons te laten overdonderen door zeer hoge gebouwen (inderdaad modieuzer dan New York), honderden bussen/trams/metro’s/taxi’s of boten en duizenden mensen kleuren het straatbeeld. We kijken onze ogen uit en ruiken van alles; heerlijke aroma’s van vis en menselijke geuren.

Het openbaar vervoer werkt hier prima! Alleen moesten we dit nog zelf wel uit vinden. De tweede dag kregen we hier mee te maken. Nadat we ontzettend lang in de rij hadden gestaan, gingen we met de gondel naar de grootste buddha ter wereld (26m hoog) op het eiland, Lantau. Heel erg indrukwekkend. Deze buddha was is in 220 stukken brons gegoten en zit op een troon van lotus – wat het boedistische symbool van reinheid is. Vanaf daar, doorgereist naar Tai O, een oud vissersdorpje gebouwd op houten palen. De natuur op het eiland Lantau is prachtig, mooie grote heuvels, tropische natuur en een mooie kust. Van dit laatste hebben we aan het eind van die dag nog lekker genoten. Eerst koeien aan het strand gespot, en daarna lekker uit eten aan het strand en de golven op de achtergrond. Vervolgens duurde de terugreis bijna 3uur. Korte samenvatting: veerboot ging niet meer, bustijden waren verwarrend. (Zo, Hans wil het er niet meer over hebben).

De volgende ochtend na een lekker ontbijtje (pannenkoekjes en gebakken broodjes) naar de openbare bibliotheek in ‘the IFC tower’ geweest. Deze bibliotheek zat op de 55ste verdieping in het 420m hoge gebouw. Opzich best hoog, voor iemand die niet van hoogtes houdt. In de middag naar Kowloon, de – van oudsher – meer Chineze kant van HK. Echter, de contrasten zijn hier enorm. In Harbour city gaat het van Louis Viton, Prada en Gucci tot mannen die met een bakfiets met kippen over straat rijden in Temple street. Veel Chinezen komen hier met tassen vol (zwart) geld, en staan graag in de rij bij de modehuizen om hun geld te spenderen. We sloten deze dag af met een schitterend uitzicht vanaf ‘The Peak’. Een mooie manier om HK te beleven. Vanavond vliegen we naar Australie, down under.

Dikke Doei, Hans en Minke.

p.s foto’s op facebook!

No responses yet

Trackback URI | Comments RSS

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment